onsdag 18 september 2013

äntligen tvål-Ida igång :)

Allt sedan i våras har jag längtat efter att få laga mera tvålar, och pröva på egna recept. Men det har funnits en hel del andra saker som fått gå före. Har man tre barn (som inte får vara med när jag lagar tvål!) så är det svårt att få tiden att räcka till...
I september får man fira min namnsdag, inget vi egentligen firar... så vet inte om det var slumpen eller inplanerat, men då fanns det tid att laga tvål! :)

lingontvål, shampotvål och honungs-havre tvålar blev det denna gång.


 Ser lovande ut. Oväntade färger blev det, men helt i min smak med lite oväntat och ovanligt, nu är det bara att vänta en månad och sedan testa om de blev bra.

Listan är lång på tvålar jag vill laga, så nu "bokar" jag nog in mera tid för tvål tillverkning :)

2 kommentarer:

  1. Åh, jag blir också riktigt tvålsugen. Har dock så många i skafferiet jag måste använda först : )

    SvaraRadera
  2. :) hihi. Ja man har svårt att hejda sig, skulle det bara vara tvål som fyller skafferiet...men det brukar ju vara en hel den annat som också ska få plats :)
    Ida

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...