lördag 7 november 2015

fotbad till far

På söndag firar vi farsdag i Finland. I går var jag och barnen på loppis, och en av sakerna jag köpte var en spikmatta. Ja en sån med plastpiggar och superlon vadderig, men eftersom att jag inte tänker bygga en plastfri spikmatta så blev det en sånhär, funktionen var denna gång viktigare. (och fyller den inte önskad funktion så kan jag donera den till loppis igen utan att gå på förlust) Hoppas iallafall att den kommer underlätta makens ryggsmärtor.


Ville även passa på att laga fotbad på burk till honom, eftersom att fötter och rygg har ett samband. Har helt klart hälsa som tema även i år när det gäller presenter..
Detta fotbad har som funktion att mjuka upp fötterna, och även motverka fotsvamp.

Farsdags fotspa
2dl halvsalt
2msk havsalger
2msk gröntte
2msk Dau Parco te
10 droppar eterisk citronolja

andvändning: Ta ca en halv dl av fotsaltet och häll på hett vatten, tillför fötterna så snabbt som möjligt (utan att bränna dom) och njut i 15 min (eller så länge vattnet hålls varmt). Hur mysigt du lagar det är upp till dig själv, musik, en bra bok, ljus...?

1 kommentar:

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...