fredag 2 januari 2015

virka halsband


Gillar svarta kläder, och då ofta tillsammans med en glad skarf eller halsband. Vissa dagar infinner sig inte den rätta känslan än hur jag byter kläder (ja för mig är det minst lika mycket hur kläderna känns och inte hur de ser ur). Så en dag virkade jag ett halsband före jag åkte på jobb.

Materialet på halsbandet är tubtyg, eller vad kan det heta. (Hade tänkt armsticka ett täcke av detta, men får se när och om det projektet blir av.) Virkade en lååång "mask" med luftmaskor som jag ibland prövade runt min hals. När jag sedan var nöjd med resultatet fäste jag ihop ändarna och fäste även "ringarna" i varandra för att halsbandet skulle hålla sin form bättre.

Har även tidigare virkat halsband av gamla garn rester i olika färger. Och att fingervirka med gamla mattrester blir också häftigt.

Lätt som en plätt, och jag gillar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...