onsdag 3 april 2013

tvålpåse





Med inspiration från sininentupa så har jag nu stickat en egen tvålpåse. Använde mig av linsnöre för att få lite mera skrubb. Så nu har jag tvättsvamp med tvål i, allt i ett. Det första exeplaret blev kanske inte så snyggt, men användbart. Ska väl laga en mjukare till shampotvålen då också, det är ju så lätt att hänga upp tvålen på tork och så löddrar tvålen bättre.

Stick beskrivning:
Satt upp x antal maskor (ca 20-30), så jag trodde det skulle räcka runt tvålen, på två stickor.
två första varven stickade jag räta maskor.
varv nr 3, en rät, tråden runt stickan, ta ihop två, en rät, tråden runt stickan...
varv 4 räta maskor igen
varv 5 på samma sätt som varv 3
stickade väl två varv räta i slutet före jag avmaskade.
Fäste kanten och virkade en ögla.

dra dig inte för att fråga. Har inte gjort stickbeskrivningar tidigare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...