söndag 3 mars 2013

hmm... jag har inte blivit tokig på äldre da´r

 ..utan jag har varit likadann hela livet.
Jag som trodde jag var normal ens som barn och när jag var i tonåren. Men plötsligt kom jag ju ihåg att jag tex som 15 åring köpte höna med kycklingar istället för att skaffa en moped...




 Och att jag redan som barn hade en förkärlek för gamla hus... Och istället för att tänka; "riv skiten" så såg jag enbart möjligheter. I det gamla mejeriet skulle jag laga simhall... (tycker fortfarande väldigt mycket om huset, och skulle jag ha mycket pengar o bra ideér så...)


Huset som jag, som liten, trodde jag skulle bo i såldes för några år sedan. Såklart ett gammalt och vackert hus, men tyvärr var vi inte ens med i budgivningen (för vem kunde då tro att vi skulle flytta till österbotten, haha) Loppis har också varit intressant, men att få ärva nått har nog alltid vara värdefullare och få höra historier om hur det var förr. Gamla hus och gamla saker har redan fått vara med om mycket....tänk all tid och tanke men satt ner när dessa föremål lagats.

Och jag som trodde att jag först på senare år fått upp ögonen... men icke, mina ögon har varit öppna hela tiden. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...