fredag 1 februari 2013

ekologisk fisk :)


Färsk abborre får vi äta så ofta vi tillåter det, dvs beroende på hur ofta jag släpper iväg min man och fiska. :)
 
Gott är det iallafall, och extra roligt att hela familjen är av den åsikten! Vore det inte för benen kunde jag bra äta det nästan varje dag. Mer egologiskt kan det väl inte bli...eller? Kanske inte alltid så rent vatten fiskarna simmar i men inga växthormoner eller framavlade köttdjur :)

Något recept har jag inte att dela med mig denna gång, vi tycker bäst om den simpla varianten... ungsabborre eller fisk via stekpannan. Jag gillar den bäst utan sås, utan potatis... samma vår 1-åring gillar också bäst att plocka i sig fiskbitar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...