tisdag 29 september 2015

tygväska av gammal tröja



Sommaren gick snabbt, och inläggen på bloggen har blivit få och orsakerna har varit många. Har kännt att den tid jag orkat och fått göra nått annat än ligga och ta det lungt (läkaren ordinerade mycket vila, så babyn i magen skulle hållas där så länge som möjligt..) så har det funnits annat att göra än att sitta framför datorn, har proriterat barnen...men visst har det även funnits tid för en massa annat även på sidan om, kommer blogga om vår sommar och mina projekt vartefter.

Ett av projekten har varit att laga en butiksväska av en gammal tröja genom att bara använda sax.


Det finns många sätt att återanvända en tröja på, och även många sätt att återanvända en tröja till en tygväska, har man symaskin kan man sy en raksöm nere i kanten och kanske som jag;a använda de bortklippta ärmarna som fickor på väskan.

Hade sparat detta på pinterest och hade tänkt länka till den, men längen funkade inte, så lånar bilden därifrån och hoppas att ingen blir arg.

DIY Farmer’s Market Tote – No Sew Reusable Bag!!:


Många ungar har vi som vanligt fått hos oss i sommar, myskankorna fick ällingar i sommar (mer om det skriver jag en annan gång), och katten har också skött ungar i sommar.

Vår sommar avslutades med en lillesyster, hon hölls i magen till vecka 36. På sjukhuset hade de härrligt stora stickade strumpor där vår lillflicka fick spendera sin första tid. Väldigt sött tyckte jag, men konstaterade att jag inte behövde försöka sticka en likadann själv, babyn skulle ha hunnit bli så stor för strumpan skulle ha blivit klar. Men hade turen att ha en snabb stickande vän som gjorde en likadann till lillesyster, så hon fick även ha lika mysigt hemma. Symaskinen har jag dock haft igång, gissar jag delar med mig av mina babytillbehör här i något skede.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...