måndag 17 november 2014

bollar av återvunnet papper

Papper är mitt favoritmaterial i pyssel...iallafall för tillfället. Många av de pyssel jag gör är av gammalt papper. Istället för att kasta bort så kan man ju laga nått nytt...såklart ;) I går knåpade jag ihop dessa, och fler lär det bli.




Dessa bollar blir både fina och man kan variera dom i oändlighet. Till de två första bollarna använde jag söndrig serietidning. Pappret behöver vara lite tjockare, det är då mycket lättare att få en stabil boll. Utprintbara mallar och instruktioner finner du här. Har du ingen printer kan man också rita en egen mall: cirkel med fem kronblad,och klippa ett hack genom halva kronbladet. Det behövs 12 stycken blommor till en boll.



Planerar laga en stor boll av en gammal karta, egen jordglob :) ...och så gillar jag ju använda gamla tapeter till en massa olika pyssleprojekt, och kommer antagligen pröva dom även här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...