fredag 7 mars 2014

maten är min medicin


Ny i bokhyllan hos oss...ne den har inte ännu hunnit till bokhyllan utan ligger framme på köksbordet och beundras och begrundas. Maten är min medicin, Janesh Vaidya. Hade turen att snubbla över denna bok under mina virrvarr på internet, läste att recepten varken innehåller mjöl eller socker. Och det stämmer. Perfekt för mig som följer candida diet. Har ännu bara hunnit pröva spenat-kål paj, som hade en pajbotten gjort på röda linser- yes pajbotten utan mjöl! Och såå gott :)
Ayurveda är relativt nytt och okänt för mig, så den delen av boken kan jag ännu inte ta ställning till, men recepten rekommenderas varmt! Vackra bilder och inspirerande recept, vad mer kan man önska sig?



Som vanligt har jag min lilla två-åriga hjälpreda med på allt jag gör. Hon är i åldern "jag också" :)



Boken innehåller vegetariska recept med ingredienser som är ganska lätta att få tag på i vanliga matvaruaffärer. Pajer, raw food, smoothies, soppor, biffar, deserter...







fler sådana böcker tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...