söndag 16 februari 2014

futon


Äääntligen! Ja så jag har väntat på denna dag. Vår gamla säng har allt för många år på nacken. Vi köpte den som begagnad av vänner, och den har redan i många år hotats att bli utkastad. Men före man kan kasta ut en gammal och dålig säng (efter att man tagit tillvara sådant som kan återanvändas från den, hehe) så måste man ju ha en ny säng. Eftersom att jag är en nörd när det gäller naturmaterial och att saker skall "andas" så har det inte varit helt lätt. Men så plötsligt en sömnlös natt så slog det mig; futon säng! Futon sängar finns i många olika varrianter, med olika hårdhet. Från bomull rakt igenom och de med hästhår, kokos.. Vi beställde vår Comfort från futonnetti, helt utan att ha prövat madrassen. Har läst en del och det känndes som ett bra val.

Det lyckliga slutet på sagan kommer inte ännu, vi har fått vår efterlängtade madrass, men har ännu ingen säng att sätta den i. Men det är på gång, jag håller på bygga en säng. :) Mera om det och hur det är att sova i sängen bloggar jag säkert så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...