söndag 19 januari 2014

familjekalender

Familjekalender är nått vi inte skulle vela vara utan. Men jag tycker ju de känns lite onödigt dyra och oftast gillar jag inte deras utseende. Så vi lagar egen. :)


Där finns färdig mall som man kan printa ut. Perfekt tycker jag. Orkar inte skriva alla datum för hand och skriva ut veckodagar.

Men vill ju tillföra något till detta. Limmade upp den utprintade kalendern på svart kartong, och så var det bara att låta fantasin flöda fritt. Jag och barnen klippte bokstäver för att skriva månader med. Kort och barnens pyssel är också nått som vi limmat in, så nu har de fått sin egna plats istället för att ligga och samla damm.

Den första familjekalendern gjorde vi 2012 (som syns på bilden), men det har gått bra att limma över med nya utprintade kalenderblad. :)
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...