söndag 22 december 2013

julgran


I år består vår julgransstjärna av en duk som min älskade mommo virkat, Den har tidigare prytt min mommos bord, men eftersom att vi inte har finbord och har tre barn som inte kan hålla fingrarna borta från de flesta saker, så bestämde jag mig för att ändra andvändnigsområde för duken. Jag har i flera år funderat vad man kunde byta ut den vanliga glittriga julstjärnan med, och när jag såg denna duk så fick jag en ide. (Eller egentligen flera idéer, lampskärmen jag också lagat av virkad duk får jag ta en annan gång) Jag fixerade duken med papperslim som jag tidigare skrivit om. Denna gång tillsatte jag en aning mera vatten och penslade på duken och lät den torka ett dygn. Mycket lyckat tycker jag själv.
Tack mommo för duken, vi saknar dig!

Årets julgransdekorationer består nästan enbart av egentillverkade saker. Vi har äntligen kommit så lång att plastkulorna är ett minne blått.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...