tisdag 3 december 2013

fönster


Skulle det vara bara min röst som räknas hos oss så skulle vi inte ha så mycket julpynt. Uttrycket Less is more gäller nog mina tankar om julbelysning och pynt. Däremot har vi ju barn som tycker tvärtom, och hittar de inte jullådan så tillverkar de eget julpynt. Trevligt med eget tycker jag, så borde gömma bort allt köpt... Sakta men säkert byts köpt ut mot barnens pyssel.

Jag har i flera år haft hyacinter i små krukor och placerat dessa mellan glasen i vårt köksfönster. Detta har funkat utmärkt, hyacinerna har inte doftat så stark och har dessutom blommat väldigt länge eftersom att där är kallt.
Men i år varken orkade eller ville jag ha hyacinter. Finns väl annat att stoppa i krukorna som inte behövt transporteras så långt,,,och som är gratis?! :) Hittade en påse som vi plockat ur skogen för att laga kransar. Så nu har vi stilleben, med skog som tema, i köksfönstret i år.





"tomtenisse som håller koll om vi barn uppför oss bra vid köksbordet"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...