onsdag 16 oktober 2013

höst


de har lovat snö till i morron. Är hösten slut nu?? Jag som gillar höst och allt som kommer med den. Det är barnsligt roligt att räfsa ihop löv och så sprida ut det igen genom att hoppa eller kasta. Tur att man har barn nu, som också gillar sånt...kände mig lite fånig som yngre när jag gjorde sånt själv.

Blir ofta mycket pysslande och innesittande på regniga höstdagar. Det var antagligen på de jag borde tagit bild, men inte ännu. Prinsipen "pyssla vad du vill med papper och olika höstlöv" :)
En dag överraskade min 7åring mig med att ha dekorerat pumorna ytterligare, tejpat fast blommor och lagat gräshår till nån. :) Så vi tände några ljus runt och drack en kaffekopp o beundrade hans stilleben. :)
Jag kan bli så väldigt glad över konstiga saker. Bild två är en sådan. Rökt abborre bjuder min man på ibland, trevligt med nyrökt fisk. Men det som jag typist nog gillade mäst var hur fina fiskarna såg ut på brickan, fick söka fram kameran före nån fick röra maten. :)



O inte gör det något fast det blir vinter heller...jag tycker ju om att bygga snögubbar också. (Men i år skulle jag faktist ännu haft några saker jag tänkt hinna med före vintern kommer)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...