fredag 9 augusti 2013

Bless this mess or do it yourself

Vad man prioriterar är ju väldigt olika... de som känner mig vet att städning inte är min grej. Jag har alltid andra saker som jag tycker är viktigare. Idag har vi den dagen då igen, pippis städardag, fredag ("städa städa varje fredag och så varje jul..."). Istället för att städa så pysslade jag istället ett ordspråk som jag tyckte kändes mycket viktigare.  "Bless this mess or do it yourself" :)

Sommaren har rasat iväg... känns som om den till största delen gått ut på att plocka gräs till kaninungarna och se hur många kyklingar som kläcks. Tur att våra barn inte kräver att vi besöker Legoland el dylikt, vi är inga legoland människor. Men ändå sitter jag nu här och suckar och försöker summera sommaren... Tittar igenom foton på kameran och den innehåller ju bara bilder på kaninbilder jag tagit för att göra tillsalu-annonser.. Kanske kameran legat hemma när vi varit ut på äventyr?

Vår äldsta son börjar skolan på tisdag, och jag försöker nu intala mig själv att sommaren inte tar slut fast skolan börjar... Vi hinner nog göra de saker jag trott att vi skulle hinna, öva på att simma, lära att cykla...

Iallafall har vi ju byggt en koja, äntligen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...