lördag 13 april 2013

Auli

Idag hände det något oväntat. Vi åkte iväg för att köpa två dvärgkoch könor men kom hem med en silkeshöna. Några dvärgkoch hade de inte, det hade tydligen blivit ett missförstånd.. Både jag och vår 5åring kände oss väldigt besvikna, vi ville ju komma hem med två nya boll-hönor idag. Så jag ringde till ett ställe där jag visste det fanns silkeshöns till salu och där hittade vi henne, vår Auli. Hon är ju ingen dvärgkoch, men silkeshöns är också duktiga på att ruva, så istället för en äggkläcknings-maskin så blev det en till höna, så långt som möjligt vill jag leva utan maskin. Ingen press Auli, men vill inte Alma ruva så är det upp till Auli. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...