fredag 26 april 2013

att våga pröva på nått nytt...o konstigt -oilpulling

Tänkte söka efter hur man lagar tandkräm av  matsoda. Hittade det från morotsliv sidorna som jag rätt ofta är in på (värt att besöka!)..men snubblade samtidigt över något annat som jag tyckte var värt att pröva på. Skölja munnen med olja. Äckligt va? Inte så farligt faktiskt.

Började med att testa på att tvätta tänderna med matsoda, helt ok men inga wow-upplevelser. Och efter det sköljer man tänderna med en matsked sesamolja i 10-20 min. Sitter med oljan i munnen för tillfället och visst känns det lite skumt. Men det kan ju inte göra någon skada... Jag har nämligen haft besvärliga ilningar i tänderna eftersom att tandhalsen kommit fram (tandköttet åkt för långt upp/ner). Så tyckte inte att jag hade så mycket att förlora på att sitta med olja i munnen en stund.. :) Klarade inte ens tio minuter, men bra det också eftersom att munskölj inte överlag är min grej. Ända förändringen är att tänderna är glansiga av oljan. Men blir väl att upprepar behandlingen, 10 min i morron igen kan jag nog stå ut med. :)

Nu iväg o borsta tänderna, bort med oljan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...