onsdag 20 februari 2013

tvåltest nr2

Olivtvål var följande i tur. Vill att det ska bli så lite risk för klott som möjligt och vara enkelt att laga tvål, så gör ett försök att blanda tvålen i formen som jag kommer låta tvålen stelna i. I en grekisk joghurt burk.


så jag blandade med stavmixern o höll den i bottnen hela tiden, och det gick bra. Lämnade det över natten i en handduk. Och på fm började projektet få bort tvålen från burken. För tyvärr var det ett projekt. Efter mycket knackande tryckande och masserande på burken så lossnade det. Nästa gång använder jag nog tvättad mjölkburk igen. Eller att hälla över i en inoljad yoghurt burk.. Men nu har jag iallafall prövat och blivit en erfarenhet visare ;)


För det är ju ganska trevlig form..






då var det bara att vänta en månad på att få pröva tvätta yllebyxorna till blöjorna med det..

2 kommentarer:

  1. Åh vad fina! Jag läste att man skulle sätta formen en timme i frysen så är det lättare att få ut den. För det var ju en jättefin form!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när du säger det så låter det ju bekant. Tack för tipset, det ska jag göra nästa gång jag lagar den vita byktvälen ska jag göra in-i-frysen metoden, för den tvålen var svår att hälla över i mjölkburken. :-)

      Radera

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...