fredag 21 november 2014

dyna av återanvänt material

Min gamla t-skjorta hade gjort sitt, med stora hål i armhålan. Istället för att klippa hela tröjan till trasor (eller kasta bort den) så återanvände jag tyget till en kudde. Klippte av tröjan och sydde. Kardade det tvättade ullet för att få det att bli fluffigt och mjukt och fyllde kudden. I hopp om att dynan skall hålla sin form bättre fäste jag ett band i mitten av kudden. Denna kudde blir till vår lilla kattfröken Maya. Hon flyttade till oss för en vecka sedan och sover inne i vår bokhylla för tillfället, men jag hoppas hon skall gilla en varm och mjuk dyna istället för hårda böcker.



























Maya är ännu väldigt försiktig, och vill ha mycket tid att bekanta sig, så det har funnits en del tid att pyssla och fixa åt henne. Torrtovade en liten mus och fyllde den med lite kattmynta, den leker hon med nattetid, eftersom man får alltid söka en stund på morron för att hitta den. :)



En del av en gammal trasig spinnrock, garn av lin och en kotte funkar fint fint :) Behöver inte vara så invecklade saker för att göra en liten misstänksam katt glad. Mest leker hon dock när kotten är upphängd på dörrhandtaget




Oskarp bild på det lättaste pysslet. Återanvända (återigen) bakplåtspappret som varit under pizzan... :) Och julgranbollarna som jag tovade i maskin förra året kom i ny användning (vissa av dom har en liten bjällra i mitten nu)




Vi har även lagat ett klätterträd av gammal drivved. Maya kommer att vistas mycket ute när hon växer, men tills dess får hon klösa på denna. Lustigt nog är det brädorna mot golvet varit bra att klösa på, upp längs trädet har vi ännu inte sett att hon klättrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...